Prowadzisz własny sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Interesują Cię większe zyski? Dzięki naszym poradom masz szanse na to, aby szybko je osiągnąć!
Design sklepu ma kluczowe znaczenie
Pierwszym krokiem do poszerzenia grona klientów sklepu internetowego i zwiększenia utargu ze sprzedaży jest zadbanie o dobry wygląd i design strony www. Czy Twoja witryna jest przyjemna dla użytkownika? Czy jest intuicyjna? Jeżeli trudno jest znaleźć produkt, a filtry na stronie nie działają, to możesz stracić wielu klientów. Obecnie wiele osób „kupuje oczami”, dlatego design samej strony internetowej jest równie ważny jak same zdjęcia produktów, jakie sprzedajesz w sklepie.
Pozycjonowanie sklepu – pozwól się znaleźć
Masz stronę www, ale nie wiesz nic o pozycjonowaniu? To poważny błąd. Pozycjonowanie strony internetowej Twojego e-sklepu pozwoli Internautom na znalezienie go w wyszukiwaniach Google. Dzięki SEO i SEM masz szansę dotrzeć do tych użytkowników Internetu, których naprawdę interesują Twoje produkty. Jeżeli nie masz czasu na zapoznanie się z tematyką pozycjonowania lub po prostu jesteś trochę na bakier z informatyką, zleć wykonanie tego zadania profesjonalnej firmie.
Prowadź SEO blog
Tematyczny blog SEO to kolejny krok na drodze do osiągnięcia lepszych wyników ze sprzedaży w sklepie internetowym. Kiedy Twoja strona internetowa będzie już odpowiednio spozycjonowana, wówczas zadbaj o to, by konkretne słowa kluczowe pojawiły się w artykułach na Twoim blogu. Blog SEO nie powinien być jedynie formą reklamy Twoich produktów – może mieć postać typowego poradnika. Działasz w branży ślubnej? Napisz z wykorzystaniem słów kluczowych o tym jak wybrać idealną suknię ślubną i podlinkuj kilka wybranych modeli z Twojego salonu. Jeżeli nie umiesz pisać dobrych artykułów tematycznych, to zadanie również możesz zlecić podwykonawcy.
Klient twój Pan- zadbaj o niego
Prowadzenie własnego sklepu internetowego wiąże się z koniecznością zadbania o klienta. Na Twojej stronie www jest formularz kontaktowy, a Ty od tygodnia nie sprawdzałeś/-aś skrzynki e-mailowej? To poważny błąd. Jeżeli nie masz czasu na regularne odpowiadanie na pytania dotyczące Twoich produktów koniecznie zatrudnij kogoś, kto zajmie się profesjonalną obsługą klienta internetowego.
Media społecznościowe – daj się poznać
Prowadzenie na bieżąco profili na popularnych obecnie mediach społecznościowych to kolejny krok do większej reklamy, rozpoznawalności i do zwiększenia wyników sprzedażowych. Pisanie dla mediów społecznościowych jest podobne do prowadzenia bloga SEO – liczy się przede wszystkim regularność oraz zaangażowanie. Weź pod uwagę również specyfikę różnych portali – na Instagramie czy Pintereście liczą się głównie zdjęcia, ale Facebook jest miejscem, w którym możesz zamieścić również krótkie posty tematyczne.